Friday, August 29

къде да те опазя
няколко пияни звезди в шепата ми
звънят на сутринта
медени монети, с които да се купи вино
и да се напои земята жадната, самотната

къде да те посадя
няколко огледала дето са поникнали
показват ту очите, ту белезите по челото ти
ту онази чудодейна сила на хилавите ти ръцете дето ме разтяга като че съм восъчна
и от сърцето ми откъсва нощни пеперуди, готови да се хвърлят в огъня

къде да те скрия
на чисто място дето нито вятъра ще те докосва и ще те разрошва
нито черните ми мисли ще те стигат
нито реките ще те износват ако върху ти стъпват с керваните и мантиите си

от тебе ще излезе хубав мед с дъх на птици
и пясъците дето танцуват в пазвата ти
от тях се правят чудни полудели гълъби
и глухарчета дето опъват платна и се давят в морето

къде да те опазя вятърче
и никнат ли от твойте корени цветни ветрове,
които да ме топлят когато те няма?

No comments: